Dokumentarni film ZDRAVE IDEJE
i
7. travnja - 31. svibnja 2021.
Plodovi zdravih ideja - projekti koji osnažuju
Ideje započinju svoj život kao sitne sjemenke.
Vjetar ih može otpuhati u zaborav, kamenje usitniti u prah, a more rastopiti.
Izgubljene i ugasle, mnoge završavaju svoj život prije nego što su ga i započele.
Ako ih uhvatimo na vrijeme i čvrsto zadržimo u šaci, ako ih osvijetlimo unutrašnjom toplinom, razumijevanjem, znanjem i trudom, zasadimo ih u bogato tlo isprepletenih ljudskih vrijednosti i vještina, razvit će se u stablo prepuno plodova.
Služba za mentalno zdravlje Nastavnoga zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije uspješno je hvatala sitne sjemenke i učinila čudo (digitalna knjižica ZDRAVE IDEJE 2010. - 2020. u privitku)...
Projekt Pretežno vedro se nastavio i u 2019./2020.
Ovdje možete upoznati radove učenika i drugih škola koje sudjeluju u projektu...
O Abecedi osjećaja možete više saznati od učenika OŠ Brda!
Digitalnu Memory igru - o osjećajima - možete igrati zahvaljujući učenicima OŠ Meje...
Naravno, nastavljamo se igrati i učiti na 3. međuškolskom natjecanju u emocionalnoj pismenosti!
U školskoj godini 2018./2019. nastavili smo sudjelovati u projektu Pretežno vedro...
Ističemo da je 2019. g. u multifunkcionalnoj dvorani Sveučilišne knjižnice u Splitu javno predstavljena aplikacija pod imenom „Pretežno vedro“: https://play.google.com/store/apps/details?id=hr.nzjz_split.amz (za mobitele).
Radi se o digitalnom alatu na području emocionalne pismenosti koji sadrži četiri funkcionalne komponente nastale u projektnim sadržajima koje su osmislili i izvršili krajnji korisnici djeca i mladi uz pomoć mentora. Aplikacija se sastoji od četiri komponente pod nazivom:
Kako si danas?;
Ah! Ti osjećaji!;
Pretežno vedro (igra);
Pitaj? Ne skitaj! (E- savjetovalište).
Nakon što odredite svoje trenutno raspoloženje bilježeći ugodne i neugodne osjećaje možete se dodatno informirati koristeći vizualne, edukativne i/ili zabavne sadržaje koji su vezani uz emocionalnu pismenost.
Možete zatražiti i savjet stručne osobe ako je to potrebno, kako bi bolje razumjeli sebe i svijet oko sebe. Kako god se osjećali danas dobro ste došli u aplikaciju „Pretežno vedro“.
Sudjelovali smo na 2. međuškolskom natjecanju u emocionalnoj pismenosti. Više saznajte na http://os-stobrec.skole.hr/?news_id=1353#mod_news
U međuvremenu, učenici OŠ Meje su izradili digitalnu verziju naše igre!
Možete je naći na: http://www.nzjz-split.hr/PreteznoVedro/
Školska godina 2017./2018. počinje uzbudljivo zahvaljujući i
projektu Pretežno vedro!
Osnovna škola Stobreč domaćin je 1. međuškolskog natjecanja u našoj županiji na temu emocionalne pismenosti. natjecanje se odvija upravo korištenjem edukativno-društvene igre Pretežno vedro... Sudjeluju učenici 5. i 6. razreda.
Tijekom školske godine 2016./2017. provedeno je vrednovanje društvene igre Pretežno vedro!
Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, kroz projekt „Pretežno vedro“ na kreativan i blizak način u petoj godini provedbe i dalje doprinosi razvoju emocionalne pismenosti među djecom i mladima.
Stoga je u sklopu projektnih aktivnosti u OŠ Stobreč osmišljena istoimena društvena igra koju su izradili učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split. U razvijanju i stvaranju igre sudjelovala je skupina učenika i učenica 7. i 8. razreda.
Po završetku izrade ove društvene igre, u svrhu ispitivanja njezine korisnosti u skladu s projektnim ciljem, igra je evaluirana u 10 osnovnih škola na području Splitsko-dalmatinske županije. Igru su igrali, a potom i evaluirali, učenici od 5. do 8. razreda.
U svrhu evaluacije korišten je anketni upitnik koji se sastojao od 9 pitanja otvorenog i zatvorenog tipa. Zatvorena su pitanja u upitniku kvantitativno, statistički obrađena, dok su odgovori dobiveni otvorenim pitanjima, kvalitativno obrađeni na način da su iz njih naknadno konstruirane kategorije.
Učenici/-ice su mogli procijeniti sviđa li im se učenje o osjećajima kroz društvenu igru, te jesu li igrajući igru naučili nešto novo o osjećajima. Također, ispitano je mišljenje učenika o korisnosti igre općenito. Naposljetku, nastojalo se dobiti uvid u to koliko se u sadržaju igre ogledaju njihovi i tuđi osjećaji te koje je mišljenje učenika/-ica o svrsi igre.
U evaluaciji je sudjelovalo ukupno 772 učenika/-ica.
Evo nekih rezultata...
Postoji značajna razlika u procjeni korisnosti igre s obzirom na (dob) razred koji pohađaju.
20% više učenika/ica 5.r. smatra igru u potpunosti korisnom u odnosu na učenike/ice 8.r.
Primjeri obrazloženja učenika zašto je igra (ne)korisna:
-zbog toga što neki učenici ne znaju izraziti svoje osjećaje kako treba,
-zato što nam je pokazala da smijemo pokazivati osjećaje,
-jer time učimo kako se drugi osjećaju a ne samo da mislimo na sebe, nego da prepoznajemo kad drugima treba pružiti potporu,
-zato što sam naučila da trebam pokazivati osjećaje i da se toga ne treba sramiti,
-naučila sam koji su drugi izrazi za neki osjećaj, kako se lakše izražavaju osjećaji, mnogo novih osjećaja i odlično se zabavila s prijateljima,
-učim se ljutiti i smiriti,
-postajemo emocionalno svjesni…
-korisna je za druge ali za mene nije,
-to sve uglavnom znamo,
-igra je malo dosadna,
-zato što neke i dalje neće biti briga
Iskustvo iz projekta upućuje na potrebu i mogućnost uključivanja igre u preventivne aktivnosti namijenjene djeci i mladima.
Korištenje igre u školskim preventivnim aktivnostima zahtijeva dobru pripremljenost učitelja ili stručnog suradnika, a igru uvijek treba prilagoditi dobi i potrebama učenika.
U našoj je školi pretežno vedro i u šk. god. 2015./2016.!
Nastavljamo sa započetim aktivnostima i planiramo nove...
pročelje Škole prije aktivnosti "Zidovi nisu prepreke"
pročelje Škole poslije aktivnosti "Zidovi nisu prepreke"
ZIDOVI NISU PREPREKE
ZAŠTO? Ako zid zamislimo kao problem ili prepreku u životu – a svatko u životu naiđe na neku – lakše se s njima nositi, lakše ih je riješiti kada radimo ZAJEDNO! Razlike među ljudima često bude strahove i nerazumijevanje – gradimo zidove među nama – pokažimo da zidovi ne moraju biti prepreke! |
Svečanošću kojom završavaju aktivnosti pod nazivom „Zidovi nisu prepreke“ u projektu Pretežno vedro, obilježili smo Svjetski dan zdravlja (7.4.2016.) i početak Dana preventive (7.4. - 31.5. 2016.).
Program su vodile učenice Katarina Kolovrat i Lucija Grabovac.
Učenici i nastavnici Škole za grafiku, dizajn i održivu gradnju i Škole likovne umjetnosti Split svojim su kreativnim radom uljepšali pročelje naše škole.
http://ss-likovne-umjetnosti-st.skole.hr/
Stoga smo zaželjeli dobrodošlicu našim gostima i suradnicima iz Službe za mentalno zdravlje Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, koji je nositelj projekta te učenike i djelatnike Škole za grafiku, dizajn i održivu gradnju i Škole likovnih umjetnosti.
Dobrodošlicu smo zaželili i predstavniku Grada Splita, prof. Mati Omaziću, Predstojniku Podružnice Split Agencije za odgoj i obrazovanje, višem savjetniku za ravnatelje u osnovnim školama, profesoru Vladi Matasu te ravnateljici Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, magistri Jasni Ninčević.
Nakon obraćanja dr Ninčević i predstavljanja aktivnosti Zidovi nisu prepreke (prezentaciju možete pogledati pri dnu stranice) od strane školske psihologinje, slijedio je zabavni dio svečanosti.
Nastupio je Plesni klub "Vruća čokolada" te učenici 2.a i 2.b naše škole.
Svake školske godine širi se broj škola i ustanova koje se pridružuju projektu Pretežno vedro. U koreografiji Plesnog kluba "Vruća čokolada" koji se u ovoj godini pridružio projektu "Pretežno Vedro" u dijelu aktivnosti pod nazivom "Život je pokret" sudjeluju plesačice 3. i 4. razreda osnovne škole. Naziv pjesme "Let's stick together" inspirirao je voditeljicu Josipu Jukić na promišljanja o različitostima i kako ih zapravo svugdje tražimo osim među ljudima. Tamo gdje je nesigurnost u samog sebe, rađa se strah prema drugačijem. I prema njemu se grade zidovi. Plesom su pokazali da možemo prijeći te zidove i da trebamo biti tolerantniji kako bi istinski obogatili svoj život.
Za dobro raspoloženje pobrinuli su se i učenici 2.a i 2.b koji su nam otpjevali pjesmu „Bubamarac“, pod vodstvom učiteljice Ivane Bačić.
Pri kraju se ravnateljica Osnovne škole Stobreč, Marina Baćak, zahvalila našim suradnicima i uručila zahvalnice, a mi smo ih nagradili snažnim pljeskom.
Dr Željko Ključević, voditelj Službe za mentalno zdravlje NZJZ SDŽ uručio je zahvalnice za djelatnike OŠ Stobreč: Aneli Mihovilović, Srđanu Crnjaku, Predragu Lovrinčeviću te Vedrani Ždero.
Voditeljice svečanosti su se na kraju zahvalile učenicima - članovima Sekcije VideoKaval i Novinarske sekcije koji su naše današnje druženje zabilježili u slici i riječi te pozvali sve prisutne na zajedničko fotografiranje ispred oslikanog zida, gdje su nas već čekali, a tko drugi nego članovi VideoKavala!
Uz to, našu svečanosti su pratili i predstavnici medija - Slobodne Dalmacije, HRT 4 i TV Jadrana na čemu im od srca zahvaljujemo!
https://www.youtube.com/watch?v=1WChnimZAcc
ploča za igru s figuricama
DRUŠTVENA IGRA Pretežno vedro
Dana 18. 4. 2016. g. učenici 8. razreda i Annie iz 7.b još su jednom imali priliku predstaviti edukativnu društvenu igru Pretežno vedro, u Hotelu President u Splitu.
Sudjelovali su u protokolu otvaranja 33. Hrvatske proljetne pedijatrijske škole gdje su sudionicima ovog stručnog skupa - mahom liječnicima iz cijele zemlje, na zanimljiv i zabavan način pokazali kako izgledaju preventivne aktivnosti u školi.
Sve su, naravno, zabilježili članovi Novinarske sekcije i Video/filmske sekcije - VideoKaval.
kartice s pitanjima
S ponosom vam javljamo da je početkom ožujka 2016. g. u Gradskoj knjižnici Marko Marulić bilo Pretežno vedro!
Autor svih fotografija i snimki je učenik 8.a, član Video/filmske sekcije VideoKavala, Mario Gajšak.
Voditeljica Protokola predstavljanja igre i novinarka bila je Petra Cokarić, članica Novinarske sekcije.
Zadnje pripreme pred nastup vodila je učiteljica Antonija Županov.
Učenici koji su predstavili igru:
Karmela Biočić i Lucija Vranješ (voditeljski par), Marin i Vlado Šućur, Vice Biuk, Danira Udiljak, Paulina Grčić, Josip Lerotić, Borna Barać, Mara Semren, Katarina Kolovrat i Marino Kovačić te Annie Ceranić.
Predstavljanje je osmislila učiteljica hrvatskog jezika, Anela Mihovilović.
Igru i projekt u Školi predstavila je školska psihologica, Vedrana Ždero, uz sudjelovanje bivše učenice, Klare Šunjić, danas srednjoškolke koja je sudjelovala u osmišljavanju igre, zajedno s Anom, Irmom i Nandom, tijekom prošle školske godine.
Posebno smo se zahvalili učenicima i profesorima Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split koji su naše ideje pretvorili u opipljivu stvarnost!
kutija
Knjižica s uputama za igru nalazi se u privitku ove podstranice (pri dnu).
Igra je izazvala veliki interes i medija, te županijskih škola. Učenici iz 10 škola preuzeli svoj primjerak igre kako bi ga u svojim školama predstavili i odigrali igru te nam dali povratnu informaciju. Drugim riječima, vrednovali naš uradak. Svi su bili izuzetno zainteresirani, posebno, nakon što su naši učenici predstavili igru.
Na kraju nam se pridružio i Plesni klub Vruća čokolada, najnoviji sudionik sve veće obitelji organizacija i ustanova koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro.
Članice Vruće čokolade nastupile su u majicama na kojima su bili utisnuti likovi s kartica, koje je oslikala Annie Ceranić, u suradnji s Marijom Bagarić.
foto
Dana 3.3.2016. posjetila nas je ekipa HTV-ove emisije Dobro jutro, Hrvatska kako bi iz prve ruke saznala o društvenoj igri Pretežno vedro: https://youtu.be/5z05jq2SLAE?t=3m6s
Evo kako je Slobodna Dalmacija izvijestila o našoj igri: http://www.slobodnadalmacija.hr/scena/mozaik/clanak/id/304165/upoznajte-genijalnu-igru-malih-stobreckih-genijalaca
I u šk. god. 2014./2015. nastavljamo sa sudjelovanjem u provedbi
PROJEKTa
Zaštita i unapređenje mentalnog zdravlja mladih
PRETEŽNO VEDRO
http://gogss.hr/pretezno-vedro/
AKCIJA, SNIMA SE!
Kako već nekoliko godina različitim kreativnim aktivnostima naši učenici i učitelji sudjeluju u projektu Pretežno vedro, projektu kojim se želi postići da što bolje razumijemo svijet osjećaja i njegovo značenje u našim životima, bilo je vrijeme da na jednom mjestu okupimo i pokažemo što smo sve radili.
Ideja je krenula iz županijskog Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, odnosno njihove Službe za mentalno zdravlje, koja je nositelj ovog dinamičnog i optimističnog projekta.
Sve škole i ustanove koje sudjeluju u projektu našle su svoje mjesto u dokumentarcu o Pretežno vedro projektu koji je snimio Nastavni zavod.
Naši učitelji, voditeljica novinara u školi, Anela Mihovilović te Srđan Crnjak, voditelj Video Kavala pripremili su i organizirali snimanje uloge učenika OŠ Stobreč u ovom projektu. Jednaki doprinos dala je skupina sedmaša, dvije Lucije, Danira, Marin i Vice koji su nas proveli svijetom osjećaja.
Video uradak naše škole možete pogledati na podstranici Video Kavala: https://www.youtube.com/watch?v=umAELCEUcso&feature=youtu.be
U srijedu, 20. svibnja 2015. g., po prvi put isprobali odigrati igru. Imali smo za cilj provjeriti kako smo je planirali i koji dio možda treba doraditi.
Sudjelovali su: Klara, Ana, Irma, Nanda i Petar iz 8.a te školska psihologinja i gđa Mirela Grbić iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo naše županije (Služba za mentalno zdravlje), koji je nositelj cijelog projekta.
Nadamo se da ćemo uskoro prvu verziju naše igre moći predstaviti i dati učenicima drugih škola u našoj županiji da je isprobaju i jave nam svoja zapažanja i prijedloge.
U igri može sudjelovati od 2 do 6 igrača koji se, svojim figurama, kreću pločom za igranje - do cilja - tako da uspješno odgovaraju na pitanja koja se izvlače na pripremljenim karticama. Ujedno tako skupljaju i bodove. Pitanja se odnose na osjećaje i odnose među vršnjacima. Ploču je, naravno, također izradio učenik 8.a, Mykyta.
Igra završava kada jedan igrač stigne do cilja, ali on nije pobjednik već se tada zbrajaju prikupljeni bodovi. Onaj s najviše bodova je pobjednik.
U prvoj odigranoj igri pobijedila je Ana! Čestitamo!
U izradu igre uključili smo i našu talentiranu šestašicu, Annie Ceranić!
Ona je preuzela na sebe ilustriranje pojedinih kartica koje će biti sastavni dio društvene igre.
Odlučili smo da će naša igra nositi naziv projekta: Pretežno vedro.
U našoj školi osmišljavamo i izrađujemo društvenu igru radnog naslova "U vrtlogu osjećaja".
Iz uvoda:
"Zaigraj i osjeti osjećaje!
U naših 14 godina primijetile smo da puno naših vršnjaka nema samopouzdanja pa smo kroz igru htjele potaknuti osjećaje da izrone na površinu. Primijetile smo da su osjećaji promjenjivi i želimo ti poručiti da je to normalno i prirodno, da ne postoje dobri i loši osjećaji nego samo ugodni i neugodni. I jedni i drugi su nam važni i potrebni. Neugodne osjećaje je važno prepoznati, razumjeti što ti „govore“ i naučiti kako se možeš nositi s njima. Budi svjestan, budi svjesna da osjećaji imaju veze s tvojim ponašanjem, mislima i tvojim odnosima s okolinom u kojoj se nalaziš. Ako potiskuješ svoje osjećaje drugi te neće razumijeti. Ako neugodne osjećaje zatrpavaš u sebi možda će ti biti još gore i to može utjecati na tvoje buduće odnose s okolinom."
Autorice
Školske godine 2013./2014. naši su učenici izradili dva službena plakata povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja, 10. listopada 2013. g. koji su tiskani u suradnji sa Službom za zaštitu mentalnog zdravlja i prevenciju u Splitu te Školom za dizajn, grafiku i održivu gradnju, Split.
Ovdje možete pogledati plakate.
OPĆENITO O PROJEKTU...
od samog početka...
Nositelj projekta je Služba za zaštitu mentalnog zdravlja i prevenciju NASTAVNOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO naše županije, a provodi se u suradnji s
OŠ Stobreč, OŠ Stjepan Ivičević, Makarska i Dječjim domom Maestral, Podružnica Miljenko i Dobrila u Kaštel Lukšiću.
Pridružila nam se Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju, Split !
U našoj školi voditeljica projekta je školska psihologinja Vedrana Ždero, a aktivnosti se provode u suradnji s knjižničarkom Marinom Vrvilo, nastavnicima Anelom Mihovilović i Predragom Lovrinčevićem, te učiteljicom Ivanom Bačić.
CILJ projekta: emocionalni razvoj - prepoznavanje i iskazivanje emocija na socijalno prihvatljiv način
Projekt je namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole, u općoj populaciji, ali i mladima s posebnim rizikom, koji se nalaze specifičnom okruženju (ustanove). Odvijat će se kroz tematske, kreativne i iskustvene radionice u kojima se informiraju i educiraju o važnosti očuvanja i unapređenja mentalnog zdravlja mladih, posebno kroz aspekt emocija.
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje interpersonalnih odnosa u obiteljskim, institucionalnim, ali i socijalnim uvjetima. Usvajanje emocionalnih kompetencija ima utjecaj na školski uspjeh i smanjuje učestalost pojavljivanja rizičnih ponašanja i poremećaja.
Antoine de Saint-Exupery, Mali princ
Što u našoj školi radimo u okviru projekta Pretežno vedro?
Za učenike:
Prijavi se i sudjeluj u raspravi o osjećajima na forumu!
http://os-stobrec.skole.hr/forum
Pitanje glasi: "Trebamo li dijeliti svoje osjećaje?"
"Pretežno vedro ili razgovor o osjećajima"
priredila školska psihologinja
OTVORI SLJEDEĆI PRILOG !
KRIŽALJKA
Testiraj svoje znanje o osjećajima kroz križaljku!
(Isprintaj i riješi)
http://www.os-stobrec.skole.hr/upload/os-stobrec/images/static3/681/attachment/KRIZALJKA_OSJECAJI2.pdf
još jedna križaljka (možeš je riješiti na računalu!):
http://www.os-stobrec.skole.hr/upload/os-stobrec/images/static3/681/attachment/KRIzALJKAOSJEcAJ.htm
Malo inspiracije...
u slici i ...
http://www.os-stobrec.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=29 )
Kako se danas osjećaš?
Razumiješ li svoje emocije? Kako se nosiš s njima?
Čemu uopće služe emocije, osim da nam kompliciraju život?
Tijekom šk. god. 2011./2012., središnja tema Školskog lista Kaval bit će emocije...
http://os-stobrec.skole.hr/upload/os-stobrec/newsattach/94/kaval_br5.pdf
O emocijama ćemo, uz pomoć učenika 7. i 8. razreda, pisati na ovim stranicama.
Iz školskih zadaćnica osmaša, o osjećajima...
Pročitaj što kažu petaši i osmaši?
Što ih raduje , a što rastužuje?
http://www.os-stobrec.skole.hr/upload/os-stobrec
/images/static3/681/attachment/Prijatelji.pdf
OSMOSMJERKA "OSJEĆAJI"
Koliko različitih osjećaja poznaješ? Možda te ova osmosmjerka podsjeti koliko svaki čovjek može osjećati različitih, i ugodnih i neugodnih osjećaja.
Pronađi različite osjećaje iz tablice u dnu ove osmosmjerke.
Kada otkriješ gdje se krije riječ, klikni na prvo slovo, a zatim na zadnje slovo riječi. Otkrivena riječ bit će automatski prekrižena u donjoj tablici.
Učenici drugih razreda s učiteljicom Ivanom Bačić
proveli su malu anketu o osjećajima,
kako bi nam pomogli da bolje upoznamo i razumijemo kako se drugaš osjeća!
Sa školskih panoa...
STRIP !!!
Ako želiš još malo nešto naučiti o osjećajima, isprobaj se na kvizu:
http://www.os-stobrec.skole.hr/upload/os-stobrec/images/static3/681/attachment/Pobjeda.htm
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |