- Ivice, reci jednu poslovicu. - učitelj će.
- Tko ne radi ne treba ni da jede!
- Bravo, Ivice! Reci nam još jednu.
- Pametnom je i jedna dosta!
https://ci-sdz.hr/zasto-i-kako-s-darovitim-djetetom-pricati-o-njegovoj-darovitosti/
https://ci-sdz.hr/sto-ne-bi-trebali-govoriti-darovitom-djetetu/
https://ci-sdz.hr/predrasude-o-darovitima/
Programi za darovitu djecu i njihove učitelje http://www.nasa.gov/audience/forkids/kidsclub/flash/index.html http://pbskids.org/games/science/ http://www.sciencekids.co.nz/gamesactivities.html |
Nije ništa posebno biti bolji od drugoga.
Istinska posebnost je nadići sebe.
Vjerujete li
Ako je odgovor na neko od ovih pitanja DA, podlegli ste MITOVIMA o darovitima!
Mitovi su objašnjenja na razna životna pitanja - u ovom slučaju, darovitosti - kada ne raspolažemo racionalnim ili znanstvenim odgovorom.
Darovitost je puno više od samog kvocijenta inteligencije (IQ).
Inteligencija je nužan uvjet za kreativnost, ali ne i dovoljan!
Darovita su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).
Genijalnost je 1% nadahnuća i 99% znoja.
Thomas A. Edison
postavlja pitanja
ima neobične ideje
već zna
kreira nova rješenja
služi se informacijama
pažljiv je promatrač
vrlo je samokritičan
Obrazovanje ima svrhu zamijeniti prazan um s otvorenim.
Malcolm S. Forbes
TKO SU DAROVITI UČENICI?
To su učenici koji u sebi objedinjuju 3 kvalitete:
natprosječne opće ili specifične sposobnosti,
motivaciju i
visoki stupanj kreativnosti.
U školi se ubrajuju u skupinu učenika s posebnim potrebama.
Nije uvijek lako biti drugačiji, pa se i darovita djeca suočavaju s brojnim izazovima...
Redovit nastavni proces u našim školama uključuje svu djecu pa su tako i nadarena djeca u nj integrirana u redovitoj, dodatnoj, izbornoj, a rjeđe u mentorskoj nastavi.
Kakve mogućnosti u školovanju darovite djece pružaju pravilnici?
Utvrđivanje nadarenosti je složen postupak, u kojem sudjeluje cijeli tim školskih djelatnika, a propisan je Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju darovitih učenika.
Pravilnik omogućuje i određene promjene u nastavnom programu, i to u:
VRSTI (na primjer, izborni predmeti)
BRZINI - ubrzanje svladavanja sadržaja predmeta ili akceleracija (na primjer, rani polazak u školu, preskakanje razreda)
DUBINI I ŠIRINI (sadržaji predviđeni programom obrađuju se dublje ili šire nego što je predviđeno osnovnim programom)
"Odnosi se prema čovjeku onako kakav on jeste i on će ostati takav.
Postupaj prema njemu onako kakav on može postati i kakav bi trebao biti i on će postati onakav kakav može i kakav bi trebao biti.“
Goethe
Uvijek treba biti pažljiv u pristupu djeci. Kao što možemo propustiti uočiti darovitu djecu i podržavati njihov razvoj i napredovanje sukladno njihovim mogućnostima, problem se može javiti i ako forsiramo djecu...
Evo dviju izjava koje vrlo slikovito opisuju emocionalni svijet i teškoće darovitih:
"Teško je u dječjem tijelu imati inteligenciju odrasloga i emocije djeteta." i
"Najveći problem s darovitom djecom je što su tako djetinjasta i nezrela u svojim osjećajima." (roditelj darovitog djeteta).
Izvor: Lidija Arambašić, Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u škola
Svjetski poznati detektiv, Sherlock Holmes i njegov bliski prijatelj i kolega, dr. Watson su na kampiranju. Nakon obilne večere, zavlače se u vreće za spavanje u svom šatoru i tonu u san. Nakon nekoliko sati, Holmes se budi i isti čas protrese svojeg kolegu.
Sherlock Holmes: "Watson, pogledajte nebo i recite mi što vidite".
Dr. Watson: "Vidim milijune i milijune zvijezda.
Sherlock Holmes: "Što iz toga zaključujete?
Dr. Watson: "Astronomski, to mi kaže da postoje milijuni galaksija, moguće i milijarde planeta. Astrološki, primjećujem da je Saturn u Lavu. Vremenski, zaključujem da je otprilike 3 ujutro. Teološki, vidim da je Bog svemoćan, a mi smo mali i beznačajni. Meteorološki, mislim da ćemo sutra imati krasan dan. A vi, Holmes, što vi zaključujete?"
Sherlock Holmes ne odgovara tijekom jedne minute i zatim izjavljuje: "Watsone, zaključujem da su nam maznuli šator".
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |