preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

VIRTUALNA KNJIŽNICA

Slike Stobreča

 

 

''Kad god se sretne dvoje ljudi

u stvari je prisutno 6 ljudi:

kako svatko od njih poima sebe;
kako svakoga od njih poimaju drugi i
kakvi su uistinu."

William James 

 
 

 

"Zbog jedne riječi čovjeka često smatraju mudrim,

a zbog jedne riječi često ga smatraju glupim.

Uistinu, moramo dobro paziti što govorimo.

                                                                                       

Konfucije


 

Znaš li cool riječi s kojima komunicira ekipa?

Kažeš li u ljutnji ono što ne želiš?

Znaš li dati i primiti kompliment?

Znaš li jasno reći što misliš?

Znaš li pokazati svoje osjećaje?

Možeš li reći ne bez osjećaja krivnje?

Možeš li reći kritiku, a možeš li je dobro primiti?

Možeš li gledati u oči osobu s kojom razgovaraš?

Možeš li govoriti pred skupinom ljudi?

Voliš li više govoriti ili slušati?

...

Zašto nam je važna komunikacija?

 

enlightened Komunikacija je temelj svakog međuljudskog odnosa

enlightened Komunikacijom saznajemo i razmjenjujemo informacije

enlightened Načinom na koji komuniciramo, predstavljamo sebe drugima...

 

crying Ako nismo naučili dobro komunicirati, nastat će problemi...

 

 

Samo mali dio komunikacije odvija se riječima. To je verbalna komunikacija.

Istovremeno, šaljemo i neverbalne poruke - držanjem tijela, izrazom lica, pokretima rukama...

Neke su u skladu s našim riječima, ali mnoge nisu!

Znači, nije bitno samo ŠTO govorimo, nego i KAKO to govorimo.

Pogledajte izraz lica osobe na fotografiji. Ako ta osoba kaže: "Dobro sam. Ništa mi nije. Sve je OK."...,

a pri tom ima taj izraz lica, hoćete li povjerovati da se uistinu osjeća dobro?

 


 

 

Često nam se događa da:

no Ne slušamo sugovornika pažljivo jer čekamo da dođe red na nas

no Ne slušamo sugovornika pažljivo jer nam neka tema nije dovoljno zanimljiva

no Ne slušamo sugovornika pažljivo jer radimo nešto drugo (npr. igramo candy crush ili čitamo komentare na FB-u)

         no Ne slušamo sugovornika pažljivo jer smo previše tužni ili ljuti zbog nečega što je napravio


 

“Govor je izvor svih nesporazuma.”

                                Antoine de Saint-Exupéry


 
 
Kako možeš POBOLJŠATI KOMUNIKACIJU?
 
 
1. Poštuj osobu s kojom razgovaraš
 
2. Budi pozitivan
- umjesto riječi NE MOŽE, NEMOGUĆE, NEĆE,
predlažeš ono što je moguće, potičeš razgovor, govoriš o dobrim stranama...
 
3. Provjeri jesi li jasno izrazio ono što si htio
 
4. Provjeri jesi li dobro razumio ono što ti druga osoba govori
 
5. Koristi "JA" poruke
 
 
 
 
 
Kako pokazati osobi da je AKTIVNO SLUŠAMO?
 
 
yesPonavljanjem onoga što smo čuli
 
       IVAN: Moji roditelji me ne razumiju.
       DUJE: Ako sam te dobro čuo, rekao si da imaš dojam kako te roditelji ne razumiju dobro.
 
yesPojašnjavanjem onoga što je izrečeno
 
      IVAN: Moji roditelji me ne razumiju.
       DUJE: Misliš da je svaki oblik komunikacije s tvojim roditeljima nepotreban jer i tako imaš dojam da te oni nikada ne razumiju, zar ne?
 
yesPostavljanjem dodatnih pitanja
 
     IVAN: Moji roditelji me ne razumiju.
       DUJE: Kako se osjećaš zbog toga?
 
 

 
 
yesNa početku razgovora recite sami sebi «Sad ću slušati». 
 

KAKO POKAZUJEMO I BEZ RIJEČI (neverbalno) DA AKTIVNO SLUŠAMO?

 

yesGledamo osobu u oči
 
yesFizički se ne udaljavamo od nje
 
yesPovremeno klimamo glavom
 
yesPovremeno i riječima poput “aha”, “ok”, “dobro”, potvrdimo kako  smo još uvijek uključeni u razgovor

 

"Ljudi se dijele u dvije vrste:

jedni prvo misle, a zatim govore i rade,

drugi prvo govore i rade, a tek zatim misle."

                                                     Tolstoj


 

 

Ipak, ne možemo čitati tuđe misli!
Ne tražiš li ono što želiš,
ne čudi se ako to ne dobiješ.
 

"JA" PORUKE

 

Primjer:
Toni i Petra su prijatelji od ranog djetinjstva i idu u isti razred i iako se slažu oko gotovo svega ponekad Toni zeza Petru nazivajući ju smješnim imenima. Petru to ljuti i rastužuje jer je tada svi ostali učenici iz razreda krenu zezati….
 
 
PETRA: “Toni, kada me ti nazivaš smiješnim imenima osjećam se ljuto i tužno jer me tada svi ostali učenici iz razreda nazivaju tim imenima i željela bih da prestaneš s tim.”
 

 

 

 
 
 
Kako se zauzeti za sebe pravilima dobre komunikacije?
 
Drugim riječima,
kako izraziti svoje misli i osjećaja,
na način koji nije agresivan i na koji ne kršimo prava drugih osoba...
ili
znaš li jasno reći što misliš, osjećaš i želiš
na pristojan i odlučan način,
bez očekivanja da će uvijek biti po tvom?

 

PRIMJERI "JA" PORUKA

 

yes Treba mi malo vremena da razmislim o tome.
 
yes Ne slažem se s tobom i želio bih ti objasniti što ja o toj stvari mislim.
 
 
yes Cijenila bih kad bi ti taj posao dovršio do sutra ujutro.
 
 
yes Sviđa mi se način na koji si to obavio.
 
yes Kad mi pokušavaš nešto reći dok telefoniram, dovodiš me u nepriliku jer se ne mogu istodobno koncentrirati na dvije stvari. Volio bih da pričekaš dok ne završim, osim ako se doista ne radi o nečem vrlo hitnom.
 
yes Kad ne obavljaš posao prema planu, to onda stvara problem kod više drugih ljudi. Zanima me postoji li neki razlog zbog kojega kasniš; ako ne, očekujem da to dovršiš u dogovorenomu roku
 
 

FORMULA "JA" PORUKE

Kada ti (neokrivljavajući opis ponašanja druge osobe)

osjećam se (osjećaji koje nam to ponašanje izaziva)

zato jer (problem koji se događa zbog navedenog ponašanja)

i želio bih (što želite da se dogodi)

 

 


“Dobre riječi malo stoje, a mnogo vrijede.”

                                                  George Herbert


"Priroda nam je dala po dva oka i po dva uha

a samo jedan jezik,

da bismo mogli više gledati i slušati a manje govoriti,

jer se nikad ne može reći toliko mudrosti

koliko se može prešutjeti gluposti." 

                                                                             Konfucije


 

"COOL" RJEČNIK
   

 


Jedan čovjek dotrčao je do Sokrata da mu prenese najnovije vijesti.

“Stani! Jesi li prosijao ono što mi želiš reći kroz tri gusta sita?” upita

Sokrat.

Čovjek raskolači oči: “Kakva tri sita?”

“Vidim da ti nije poznato. Dakle, prvo sito je istinoljubivost. Jesi li

provjerio istinitost onoga što mi želiš reći?” Sokrat poučljivo odgovori.

“Pa, čuo sam...”čovjek odgovori.

Sokrat nastavi: “Jesi li propustio kroz drugo sito? To je dobrota. Je li

ono što mi želiš reći doista dobro?”

“Pa, nisam baš siguran... Čovjek izusti.

“Prijeđimo na treće sito. Je li baš nužno da mi baš ispričaš?” Sokrat

nastavi. Nakon kraćeg oklijevanja čovjek izusti: “Pa i nije baš nužno.”

 

Na to, grčki mudrac zaključi:

Ako nešto nije istinito,

  ako nije dobro i

  ako nije nužno,

  nemoj ovim pričama uznemiravati

  ni mene, ni sebe ni ostale.


Izvori:

ppt Kako uspješno komunicirati, Društvo psihologa u Splitu, 2015.

ppt Komunikacija u odgoju i obrazovanju, dr. sc. Dubravka Miljković

Brze poveznice


Školski vrt


Vremenska prognoza

Tražilica



Oglasna ploča

Kalendar
« Siječanj 2026 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


šk. god. 2024./2025.

status Eko škole od 13. svibnja 2016. g. 

brončani status


Anketa
Redovito odvajam otpad.






Korisni linkovi

Forum

Arhiva dokumenata

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 8. 2011.

Ukupno: 842978
Danas: 165




preskoči na navigaciju