Foto: pixabay.com
Što donosi 5. razred?
Promjene u načinu školovanja
Razvojne promjene
Promjene u načinu školovanja
Predmetni učitelji, posebno na početku nastavne godine,
(ali i kasnije - jer se susreću s većim brojem učenika)
ne poznaju (sve) specifičnosti svakog učenika pa je zbog toga potrebna i
veća samostalnost učenika.
Učinak promjene
Promjena kod nekih učenika može izazvati strah, nesigurnost, neugodu… Nekima treba više vremena, neki se brže prilagode.
Razgovori u obitelji ili među vršnjacima koji naglašavaju težinu i zahtjevnost 5. razreda mogu pojačati osjećaj tjeskobe i nesigurnosti.
Neki učenici se po prvi put suočavaju s lošijom ocjenom.
Lakše će se snaći
Moglo bi biti teže ako...
"Kad sam imao 14 godina,
moj je otac bio takva neznalica
da sam ga jedva podnosio u svojoj blizini.
Kad sam navršio 21,
ugodno me iznenadilo koliko je za tih sedam godina napredovao."
Mark Twain
Nekoliko prijedloga i savjeta za roditelje
Ne oslobađati dijete obveza s kojima se može nositi.
Uvijek djetetu isticati važnost i vrijednost uloženog truda i ustrajnosti.
Kod većih ili dugotrajnijih teškoća posavjetovati se sa školskim psihologom i drugim stručnjacima izvan škole.
Ako učenik slabije čita:
Ako učenik nije automatizirao računske radnje:
Ako učenik nije samostalan ili nije razvio radne navike:
Razvojne promjene
od 11. do 13. godine, adolescenti se prvi susreću s tjelesnim promjenama, rastućim kognitivnim kapacitetima i promjenama u vršnjačkim odnosima
TJELESNE PROMJENE uključuju nagli rast, seksualno sazrijevanje, promjene u tjelesnim proporcijama te povećanje snage i izdržljivosti…
Postoje velike individualne razlike u dobi javljanja i tempu kojim se promjene odvijaju (dječaci i djevojčice, različita područja često ne sazrijevaju ujednačenom brzinom…).
mogu dovesti do zbunjenosti, zabrinutosti i zaokupljenosti vlastitim tijelom
Roditelji počinju uočavati sve veću ulogu koju zauzimaju VRŠNJACI, tj., djeca prvenstveno traže potvrdu i pažnju svojih vršnjaka.
Vršnjaci pružaju podršku, savjet i ohrabrenje te mogu biti u većoj mjeri bezuvjetno prihvaćajući nego odrasli.
Među vršnjacima mlada osoba uči vještine koje su temelj prijateljstva i intimnih odnosa u odrasloj dobi i oblikuje svoj identitet.
Vršnjaci olakšavaju razvoj nezavisnosti od obitelji.
Odvijaju se promjene u KOGNITIVNIM KAPACITETIMA, razvoj mišljenja koji uključuje pamćenje, rješavanje problema i donošenje odluka,
TIPIČNE KOGNITIVNE POGREŠKE:
Priredila: školska psihologica
Izvori:http://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/teme/adolescencija-%E2%80%93-izazovi-odrastanja/
http://www.azoo.hr/images/E_Nimac.doc
Foto/ilustracije:https://pixabay.com/
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |