preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

VIRTUALNA KNJIŽNICA

Slike Stobreča

 

Prijelaz učenika iz 4. u 5. razred

Foto: pixabay.com

 

Što donosi 5. razred?​

yes Promjene u načinu školovanja
yes Razvojne promjene

 

 

Promjene u načinu školovanja

 

  • veći broj nastavnih predmeta, opširnije gradivo (više učenja)
  • mijenjanje učionica
  • duži boravak u školi
  • kontakti se većim brojem (starijih) učenika
  • veći broj učitelja, učenik većinu ne poznaje
  • nova škola

Predmetni učitelji, posebno na početku nastavne godine, 
(ali i kasnije - jer se susreću s većim brojem učenika) 
ne poznaju (sve) specifičnosti svakog učenika pa je zbog toga potrebna i 
veća samostalnost učenika.

 

Učinak promjene

 

Promjena kod nekih učenika može izazvati strah, nesigurnost, neugodu… Nekima treba više vremena, neki se brže prilagode.

Razgovori u obitelji ili među vršnjacima koji naglašavaju težinu i zahtjevnost 5. razreda mogu pojačati osjećaj tjeskobe i nesigurnosti.

Neki učenici se po prvi put suočavaju s lošijom ocjenom.

 

Lakše će se snaći

  • samostalniji učenici
  • učenici s razvijenim radnim navikama
  • otvoreniji učenici koji se ne boje postaviti pitanje

 

 

Moglo bi biti teže ako...

  • učenik slabije čita
  • učenik nije automatizirao računske operacije
  • učenik ima poteškoće u pozornosti, koncentraciji ili pamćenju – s većim zahtjevima više se uočavaju
  • učenik ne procjenjuje dobro kada je gradivo zaista naučio !!

 


"Kad sam imao 14 godina,

moj je otac bio takva neznalica

da sam ga jedva podnosio u svojoj blizini.

Kad sam navršio 21,

ugodno me iznenadilo koliko je za tih sedam godina napredovao."

Mark Twain


 

Nekoliko prijedloga i savjeta za roditelje

 

Ne oslobađati dijete obveza s kojima se može nositi.
Uvijek djetetu isticati važnost i vrijednost uloženog truda i ustrajnosti.

Kod većih ili dugotrajnijih teškoća posavjetovati se sa školskim psihologom i drugim stručnjacima izvan škole.

 

Ako učenik slabije čita: 

  • vježbati čitanje na glas i prepričavnje pročitanog (zanimljivog teksta!).

Ako učenik nije automatizirao računske radnje: 

  • vježbati tablicu množenja i dijeljenja (zanimljivo!)

 

Ako učenik nije samostalan ili nije razvio radne navike: 

  • postupno osamostaljivanje, 
  • pomoći u organizaciji dana i učenja, 
  • napraviti plan učenja, 
  • stalno mjesto za učenje, 
  • pomoći u pronalaženju bitnog u lekciji
  • provjera naučenog…

 

Razvojne promjene

 

enlightened od 11. do 13. godine, adolescenti se prvi susreću s tjelesnim promjenama, rastućim kognitivnim kapacitetima i promjenama u vršnjačkim odnosima

TJELESNE PROMJENE uključuju nagli rast, seksualno sazrijevanje, promjene u tjelesnim proporcijama te povećanje snage i izdržljivosti…

Postoje velike individualne razlike u dobi javljanja i tempu kojim se promjene odvijaju (dječaci i djevojčice, različita područja često ne sazrijevaju ujednačenom brzinom…).
enlightened mogu dovesti do zbunjenosti, zabrinutosti i zaokupljenosti vlastitim tijelom

 

enlightenedRoditelji počinju uočavati sve veću ulogu koju zauzimaju VRŠNJACI, tj., djeca prvenstveno traže potvrdu i pažnju svojih vršnjaka.
Vršnjaci pružaju podršku, savjet i ohrabrenje te mogu biti u većoj mjeri bezuvjetno prihvaćajući nego odrasli.

Među vršnjacima mlada osoba uči vještine koje su temelj prijateljstva i intimnih odnosa u odrasloj dobi i oblikuje svoj identitet. 
Vršnjaci olakšavaju razvoj nezavisnosti od obitelji.

 

enlightenedOdvijaju se promjene u KOGNITIVNIM KAPACITETIMA, razvoj mišljenja koji uključuje pamćenje, rješavanje problema i donošenje odluka,

  • razvijaju sposobnost razmišljanja o apstraktnim konceptima,
  • sposobnost razmišljanja o stvarima na više načina,
  • počinju propitkivati stvari i manje prihvaćaju činjenice kao apsolutnu istinu
     
  • raspravljaju i ulaze u sukobe mišljenja sa svojim roditeljima (odraslima)
ALI - postoji velika razlika između onoga za što adolescenti postaju sposobni i onoga što stvarno čine!

enlightened TIPIČNE KOGNITIVNE POGREŠKE: 

  • sklonost rizičnom ponašanju i traženju uzbuđenja,
  • doživljaj neranjivosti,
  • razmišljanje usmjereno na sadašnjost i
  • egocentrizam
 
Što pomaže?
 
  • privrženost roditeljima, 
  • predanost školi, 
  • posvećivanje prosocijalnim aktivnostima i religioznost,
  • u odnosu roditelja prema mladoj osobi:
  • ravnoteža emocionalnog prihvaćanja i jasno postavljene strukture (granice)
 
 
Što odmaže?
 
  • pretjerana strogost roditelja i nametanje pravila mladoj osobi, 
  • nedostatak bliskosti s roditeljima 
  • nedostatak intimnosti u prijateljskim vezama
 
 
Nekoliko prijedloga i savjeta za roditelje
 
  • zadržati pozitivan stav prema školi i učenju
  • biti spreman saslušati dijete, mirno razgovarati
  • redovito kontaktirati s razrednikom, a po potrebi i predmetnim učiteljima
 
yes Potaknite dijete da razmišlja o tome kako uči,
koliko mu treba vremena za učenje, što mu olakšava, a što otežava.
 
yes Čitanje je odlična vježba za mozak!
Neka čitaju što više, a neka tekstovi budu njima zanimljivi
 
yes Tjelesna aktivnost i druženje pozitivno djeluju na rad mozga i učenje.
Potaknite, omogućite, ali ne namećite!
 
Krajnji cilj školovanja i svih odgojnih postupaka je priprema djeteta za samostalan život.
 
 

Priredila: školska psihologica

Izvori:http://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/teme/adolescencija-%E2%80%93-izazovi-odrastanja/

http://www.azoo.hr/images/E_Nimac.doc

Foto/ilustracije:https://pixabay.com/

Brze poveznice


Školski vrt


Vremenska prognoza

Tražilica



Oglasna ploča

Kalendar
« Svibanj 2023 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


šk. god. 2024./2025.

status Eko škole od 13. svibnja 2016. g. 

brončani status


Anketa
Redovito odvajam otpad.






Korisni linkovi

Forum

Arhiva dokumenata

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 8. 2011.

Ukupno: 843062
Danas: 249




preskoči na navigaciju