preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

VIRTUALNA KNJIŽNICA

Slike Stobreča

 

Ovisnost i ŠPP

U privitku ove stranice možete otvoriti 2 digitalne

Brošure za roditelje

Vladinog Ureda za suzbijanje zlouporabe opojnih droga:

"Što roditelji moraju znati

i

"Intervju s roditeljima - odgovori koje je dobro znati"

Saznajte više o različitim sredstvima i oblicima ovisnosti,

o čemu roditelj treba voditi računa,

kako spriječiti eksperimentiranje s drogama i alkoholom,

kako prepoznati znakove zlouporabe opojnih sredstava.

Angažman roditelja u sprječavanju ovisnosti je nužan, neizbježan i ključan!

 


Š P P

Svaka škola svake školske godine ima obvezu planirati i ostvariti ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM (ŠPP).

Cjeloviti školski pristup u osmišljavanju prevencije daje prednost u tome što

  • omogućava pristup najvećem broju djece, u bilo kojem razdoblju, tijekom dužeg razdoblja, u relativno ranoj dobi
  • može intervencijama obuhvatiti djecu s vrlo različitim poteškoćama
  • djeluje u djeci prirodnom okruženju što omogućava veću promjenu u ponašanju djece.

U stvaranju preventivnog programa polazimo od pristupa poticanja djece na poželjno ponašanje zbog ljubavi i poštovanja prema sebi i/ili važnim osobama u njegovu životu, a ne gradimo ga na usađivanju straha od posljedica (ako ne ispune svoje obveze ili očekivanja učitelja).


 

Najveća snaga kojom raspolaže čovječanstvo jest nenasilje.

Ono je jače i od najmoćnijega razornog oružja što ga je stvorio ljudski mozak.


Mahatma Gandhi

 


ŠPP objedinjuje prevenciju i ovisnosti i nasilja u školi.

Problem ovisnosti postavljamo u kontekst drugih problema u procesu odrastanja.

Dva su temeljna cilja ŠPP-a:

yes 1. Utemeljenje zdravog i odgovornog načina života djece koja će svoje potrebe znati zadovoljiti društveno prihvatljivim oblicima ponašanja.

yes 2. Ugradnja pozitivnih vrijednosti i stavova koji će u budućnosti hrvatskom društvu osigurati  pozitivne društvene vrijednosti.

Rad na prevenciji je ugrađen u cjelokupan proces nastave, odnosno rad i život u školi, a sastoji se iz aktivnosti namijenjenih učenicima, učiteljima i roditeljima, od čega se dio odvija u suradnji s vanjskim suradnicima.

Tijekom nastavne godine provode se aktivnosti na području unaprjeđenja cjelokupnog školskog ozračja (Dan prijateljstva, „Jedan razred – jedan projekt“, humanitarne akcije, demokratski izbori za Vijeće učenika…).

Program prevencije u dijelu čiji su neposredni korisnici učenici se provodi kroz nastavni plan i program (Godišnji plan i program škole), satove razrednog odjela, te organizaciju slobodnog vremena učenika (izvannastavne aktivnosti).

Također, učenicima je namijenjen diskretni osobni zaštitni pristup, kao i specifične edukativne radionice čiji su nositelji vanjski suradnici.

Dio mjera provodi se za cjelokupnu učeničku populaciju škole, a dodatne mjere za dio učenika koji držimo populacijom visokog rizika (učenici iz obitelji koje se nose s različitim teškoćama, učenici s emocionalnim poteškoćama, poremećajem ponašanja, neuspjehom u školi, učenici s razvojnim teškoćama, u kriznim situacijama, itd.).

Rad s roditeljima se organizira kroz individualne informacije, roditeljske sastanke, predavanja, te informiranja putem školskog panoa za roditelje, odnosno putem mrežnih stranica Škole.

Edukacija učitelja provodi se na Učiteljskim vijećima u Školi, na stručnim aktivima, odlaskom na edukacije i savjetovanja ili supervizije. Planiranje sadržaja ovisi o već realiziranim temama, prethodnoj educiranosti učitelja kao i njihovim potrebama te financijskim mogućnostima Škole.

Provedbu ŠPP-a planira i prati Školsko povjerenstvo, a uvršten je u Školski kurikulum (poveznica: http://www.os-stobrec.skole.hr/nastava?news_hk=5265&news_id=498&mshow=271#mod_news ).


Iz Nacionalnog programa prevencije ovisnosti ZA DJECU I MLADE U ODGOJNO - OBRAZOVNOM SUSTAVU, TE DJECU I MLADE U SUSTAVU SOCIJALNE SKRBI ZA RAZDOBLJE OD 2015. DO 2017. GODINE:

enlightenedIstraživanja pokazuju da se korištenje droga i sama ovisnost pojavljuju kao rezultat međudjelovanja različitih genetičkih, bioloških, emocionalnih, kognitivnih i socijalnih rizičnih čimbenika koji djeluju u socijalnom kontekstu koji također ima utjecaj.

enlightenedNa razini individualnih osobina rizičnih čimbenika velik utjecaj imaju povučenost/sramežljivost, agresivno i impulzivno ponašanje i loše školsko postignuće.

enlightened Na razini obiteljskih rizičnih čimbenika utjecaj imaju nedostatan i loš nadzor roditelja i izloženost korištenju sredstava ovisnosti od strane roditelja ili braće/sestara.

enlightened Na razini školskih rizičnih čimbenika često se ubrajaju nejasna ili nepostojeća politika škole koja podupire nekorištenje sredstava ovisnosti te dostupnost droga u školi i oko nje.

enlightenedRizični čimbenici u zajednici odnose se na nedostatak školskih i/ili rekreacijskih programa za djecu i mlade u izvanškolskom vremenu i vikendima te nedovoljno djelovanje policije i drugih službi koje rade na suzbijanju sredstava ovisnosti (korištenje, prodaja, preprodaja…).

yes Mnoga istraživanja donose zaključke i dokaze o postojanju zaštitnih čimbenika.

yes Primjeri zaštitnih čimbenika jesu:

stabilan temperament,

visoka razina motivacije,

snažne veze roditelj - dijete,

dosljedna roditeljska supervizija i disciplina,

povezanost s vršnjacima konvencionalnih stavova,

dosljedne i jasne norme i poruke u zajednici koje podupiru nekorištenje sredstava ovisnosti.

 

Foto - izvor: pixabay.com

Priredila:

Vedrana Ždero,

stručna suradnica - psihologica

Voditeljica ŠPP-a

 

Priloženi dokumenti:
Roditelji.pdf
Brosura za roditelje.pdf

Brze poveznice


Školski vrt


Vremenska prognoza

Tražilica



Oglasna ploča

Kalendar
« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


šk. god. 2024./2025.

status Eko škole od 13. svibnja 2016. g. 

brončani status


Anketa
Redovito odvajam otpad.






Korisni linkovi

Forum

Arhiva dokumenata

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 8. 2011.

Ukupno: 842707
Danas: 7




preskoči na navigaciju