U privitku ove stranice možete otvoriti 2 digitalne
Brošure za roditelje
Vladinog Ureda za suzbijanje zlouporabe opojnih droga:
"Što roditelji moraju znati"
i
"Intervju s roditeljima - odgovori koje je dobro znati"
Saznajte više o različitim sredstvima i oblicima ovisnosti,
o čemu roditelj treba voditi računa,
kako spriječiti eksperimentiranje s drogama i alkoholom,
kako prepoznati znakove zlouporabe opojnih sredstava.
Angažman roditelja u sprječavanju ovisnosti je nužan, neizbježan i ključan!
Š P P
Svaka škola svake školske godine ima obvezu planirati i ostvariti ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM (ŠPP).
Cjeloviti školski pristup u osmišljavanju prevencije daje prednost u tome što
U stvaranju preventivnog programa polazimo od pristupa poticanja djece na poželjno ponašanje zbog ljubavi i poštovanja prema sebi i/ili važnim osobama u njegovu životu, a ne gradimo ga na usađivanju straha od posljedica (ako ne ispune svoje obveze ili očekivanja učitelja).
Najveća snaga kojom raspolaže čovječanstvo jest nenasilje.
Ono je jače i od najmoćnijega razornog oružja što ga je stvorio ljudski mozak.
Mahatma Gandhi
ŠPP objedinjuje prevenciju i ovisnosti i nasilja u školi.
Problem ovisnosti postavljamo u kontekst drugih problema u procesu odrastanja.
Dva su temeljna cilja ŠPP-a:
1. Utemeljenje zdravog i odgovornog načina života djece koja će svoje potrebe znati zadovoljiti društveno prihvatljivim oblicima ponašanja.
2. Ugradnja pozitivnih vrijednosti i stavova koji će u budućnosti hrvatskom društvu osigurati pozitivne društvene vrijednosti.
Rad na prevenciji je ugrađen u cjelokupan proces nastave, odnosno rad i život u školi, a sastoji se iz aktivnosti namijenjenih učenicima, učiteljima i roditeljima, od čega se dio odvija u suradnji s vanjskim suradnicima.
Tijekom nastavne godine provode se aktivnosti na području unaprjeđenja cjelokupnog školskog ozračja (Dan prijateljstva, „Jedan razred – jedan projekt“, humanitarne akcije, demokratski izbori za Vijeće učenika…).
Program prevencije u dijelu čiji su neposredni korisnici učenici se provodi kroz nastavni plan i program (Godišnji plan i program škole), satove razrednog odjela, te organizaciju slobodnog vremena učenika (izvannastavne aktivnosti).
Također, učenicima je namijenjen diskretni osobni zaštitni pristup, kao i specifične edukativne radionice čiji su nositelji vanjski suradnici.
Dio mjera provodi se za cjelokupnu učeničku populaciju škole, a dodatne mjere za dio učenika koji držimo populacijom visokog rizika (učenici iz obitelji koje se nose s različitim teškoćama, učenici s emocionalnim poteškoćama, poremećajem ponašanja, neuspjehom u školi, učenici s razvojnim teškoćama, u kriznim situacijama, itd.).
Rad s roditeljima se organizira kroz individualne informacije, roditeljske sastanke, predavanja, te informiranja putem školskog panoa za roditelje, odnosno putem mrežnih stranica Škole.
Edukacija učitelja provodi se na Učiteljskim vijećima u Školi, na stručnim aktivima, odlaskom na edukacije i savjetovanja ili supervizije. Planiranje sadržaja ovisi o već realiziranim temama, prethodnoj educiranosti učitelja kao i njihovim potrebama te financijskim mogućnostima Škole.
Provedbu ŠPP-a planira i prati Školsko povjerenstvo, a uvršten je u Školski kurikulum (poveznica: http://www.os-stobrec.skole.hr/nastava?news_hk=5265&news_id=498&mshow=271#mod_news ).
Iz Nacionalnog programa prevencije ovisnosti ZA DJECU I MLADE U ODGOJNO - OBRAZOVNOM SUSTAVU, TE DJECU I MLADE U SUSTAVU SOCIJALNE SKRBI ZA RAZDOBLJE OD 2015. DO 2017. GODINE:
Istraživanja pokazuju da se korištenje droga i sama ovisnost pojavljuju kao rezultat međudjelovanja različitih genetičkih, bioloških, emocionalnih, kognitivnih i socijalnih rizičnih čimbenika koji djeluju u socijalnom kontekstu koji također ima utjecaj.
Na razini individualnih osobina rizičnih čimbenika velik utjecaj imaju povučenost/sramežljivost, agresivno i impulzivno ponašanje i loše školsko postignuće.
Na razini obiteljskih rizičnih čimbenika utjecaj imaju nedostatan i loš nadzor roditelja i izloženost korištenju sredstava ovisnosti od strane roditelja ili braće/sestara.
Na razini školskih rizičnih čimbenika često se ubrajaju nejasna ili nepostojeća politika škole koja podupire nekorištenje sredstava ovisnosti te dostupnost droga u školi i oko nje.
Rizični čimbenici u zajednici odnose se na nedostatak školskih i/ili rekreacijskih programa za djecu i mlade u izvanškolskom vremenu i vikendima te nedovoljno djelovanje policije i drugih službi koje rade na suzbijanju sredstava ovisnosti (korištenje, prodaja, preprodaja…).
Mnoga istraživanja donose zaključke i dokaze o postojanju zaštitnih čimbenika.
Primjeri zaštitnih čimbenika jesu:
stabilan temperament,
visoka razina motivacije,
snažne veze roditelj - dijete,
dosljedna roditeljska supervizija i disciplina,
povezanost s vršnjacima konvencionalnih stavova,
dosljedne i jasne norme i poruke u zajednici koje podupiru nekorištenje sredstava ovisnosti.
Foto - izvor: pixabay.com
Priredila:
Vedrana Ždero,
stručna suradnica - psihologica
Voditeljica ŠPP-a
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |