"Što možete napraviti kako biste promicali mir u svijetu?
Pođite kući i volite svoju obitelj."
Majka Tereza
"Dječje igre nisu samo igre,
nego ih treba smatrati ozbiljnom dječjom djelatnošću."
Michel Eyquem de Montaigne
“Svakim danom sve hrabriji”:
Radna bilježnica koja osnažuje i
gradi psihološku otpornost
Što je psihološka otpornost i zašto je važna i za djecu i za odrasle?
Psihološka otpornost, čije je postojanje neupitno potvrđeno nizom istraživanja, splet je naših osobina, sposobnosti, vještina i resursa iz okoline koji nas čine snažnijima u suočavanju sa životnim izazovima.
S nekim čimbenicima koji sačinjavaju otpornost se rađamo, no mnoge možemo jačati, što znači da ako to odaberemo, možemo postati još snažniji, odnosno hrabriji sa svakim novim danom.
Saznajte više iz Radne bilježnice za osnaživanje psihološke otpornosti kod djece u privitku (na dnu ove stranice) koja je proizašla iz kliničkog iskustva autorica – stručnjakinja Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba. Autorice su psihologinja Tea Brezinšćak, klinička psihologinja i psihoterapeutkinja prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander i psihologinja Ella Selak Bagarić.
U privitku (pri dnu ove stranice) možete otvorili Priručnik "Pogledajte svijet iz mojih cipela – Zašto je temperament važan?".
Pomaže roditeljima da prepoznaju i njeguju posebnost svog djeteta, da se mogu “na trenutak smjestiti u dječje cipele” kako bi osjetili dječji temperament, dječje osjećaje, nemir, tempo i energiju.
Priručnik se posebno bavi vrlo osjetljvom, povučenom te aktivnom / distraktibilnom djecom, a autori ga objavljuju u sklopu psiho-edukativne podrške roditeljima u vrijeme koronakrize, jer djeca “u tim cipelama” sklonija su intenzivnijim reakcijama na stres i traumu.
Izvor: Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba i autorica: socijalna pedagoginja Dora Kralj, klinička psihologinja Vlatka Križan i socijalna radnica Nikolina Škrlec https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/besplatni-prirucnik-pogledajte-svijet-iz-mojih-cipela-zasto-je-temperament-vazan/
Možete otvoriti i
Vodič Poliklinike za roditelje o tome kako razvijati socijalne vještine djeteta,
kako razvijati samopouzdanje i samopoštovanje djeteta.
Autorice ove brošure su Renata Ćorić Špoljar, psihologinja i Dora Kralj, defektologinja.
O čovjeku možeš više naučiti u sat vremena igre,
nego tijekom jednogodišnjeg razgovora.
Platon
Postoji jedno afričko pleme koje njeguje jedan od najljepših običaja na svijetu. Naime, ukoliko se dogodi da neko od pripadnika plemena učini nešto pogrešno i loše, oni ne osuđuju tu osobu. Upravo suprotno, trude se da joj pomognu, olakšaju i podsjete koliko u stvari vrijedi, a sve to na jedan veoma specifičan i dirljiv način. Oni dolaze po osobu koja je pogriješila, odvode je u središte sela, gdje se potom okupi cijelo pleme i sljedeća dva dana svi provode pričajući toj osobi o svemu dobrom što je postigla i učinila u životu. Ovo neobično pleme vjeruje da se svako ljudsko biće rađa kao dobro, i da svako od nas u suštini jedino želi sigurnost, mir, sreću i ljubav. Ali, ponekad, u potrazi za ovim blagoslovima ljudi prave greške koje ova zajednica doživljava kao vapaj za pomoć onoga koji iste pravi. Zbog toga, oni se ujedinjuju u namjeri da ga ohrabre, podignu, ponovo povežu s njegovom pravom prirodom, podsjete na ono što on zaista jeste! Oni svom bližnjem pomažu sve dok on ne shvati istinu na koju je zaboravio dok je griješio, a glasi “Ja sam dobar”. “Shikoba Nabajyotisaikia” jedan je od pozdrava koji oduvijek žive u ovom plemenu. “NABAJYOTISAIKIA” je čest kompliment u Južnoj Africi, a znači: “Ja te poštujem. Ja te njegujem. Značiš mi!”. Kao odgovor ljudi običnu izgovaraju “SHIKOBA” što se prevodi kao “Ja, stoga, postojim za tebe!”. Izvor: pressonline http://www.magazin.ba/zanimljivosti/specificno-i-dirljivo-ovako-se-jedno-africko-pleme-odnosi-prema-nekome-ko-pogrijesi-40798.html
|
A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu -
bila bi VEDRINA.
Kristalna kocka vedrine.
Tin Ujević
Bog daje hranu svim pticama,
ali im je ne baca u gnijezdo.
Indijanska poslovica
Japanska djeca čiste svoje škole, naša ni svoju sobuAUTOR: Dijana Jurasić Dok u Japanu učenici zajedno čiste svoje škole jer tamošnji obrazovni sustav smatra da je obveza učenika da čiste školu korisna za razvoj poštovanja, odgovornosti te promicanje jednakosti, kod nas se djecu štedi od kućanskih poslova i kod kuće. Djeca u dobi od 11 do 14 godina na internetu u prosjeku provode dva sata dnevno, a u obavljanju nekih kućanskih poslova manje od sata dnevno, pokazalo je istraživanje "Internet i svakodnevne obveze djece" objavljeno u posljednjem broju časopisa Socijalna ekologija. Dva sata na internetu Prof. Krunoslav Nikodem s Odsjeka za sociologiju zagrebačkog Filozofskog fakulteta s kolegicama Jasnom Kudek Mirošević i Silvijom Bunjevac anketirao je 272 zagrebačka učenika jedne osnovne škole u Zagrebu. Istraživanje provedeno 2013. pokazalo je da trećina učenika provede dnevno manje od sata u obavljanju kućanskih poslova, a njih 36,8% ih to radi sat dnevno, dok nikakve kućanske poslove ne obavlja, ili to čini rijetko, oko 10% ispitanih učenika. S druge strane, 73,2% učenika od 11 do 14 godina ide na internet svakodnevno kod kuće, i to jednom ili više puta. U prosjeku provedu oko 2 sata dnevno na internetu, a uglavnom koriste Facebook ili drugu društvenu mrežu za dopisivanje s prijateljima, za zabavu ili igraju računalne igre. Trećina učenika koristi internet za školu. Kako popustljiv odgoj u kojem se djeca štede od kućanskih obveza utječe na njihov razvoj? – Djeca su danas lišena svakodnevnih kućanskih obveza i "vise" na elektronici. Većina roditelja danas štedi djecu od kućanskih obveza koje bi im pomogle da odrastu, da budu odgovorniji i razviju vještine koje će u životu prije ili poslije morati raditi. Dijete koje radi kućanske poslove osjeća se kompetentnije i brže sazrijeva. No, danas većina roditelja kaže neka dijete samo uči, ali djeca ne uče, nego su na kompjutoru. Ne sjećam se kad mi je dijete reklo da previše radi i da ga roditelji tjeraju na kućanske poslove – kaže dr. Nenad Jakušić, voditelj Centra za zaštitu mentalnog zdravlja djece i mladih zagrebačke Klaićeve bolnice. Ni pravila ni obveza Dubravka Miljković, pedagoginja i psihologinja sa zagrebačkog Učiteljskog fakulteta, smatra da smo kao roditelji otišli u krajnost kad je riječ o popustljivom odgoju. – Djeca imaju previše aktivnosti, odjeće i igračaka. Ne uči ih se odgodi zadovoljstva jer i drugi to imaju pa im roditelji sve to kupuju. Nema strukture u obitelji, ni pravila, ni obveza. Postalo je normalno da djeca manipuliraju roditeljima i kažu im da će zvati ovaj ili onaj telefon za djecu i žaliti se. Inozemna istraživanja u kojem su se 20 godina pratile posljedice popustljivog odgoja pokazala su da su takva djeca orijentirana na materijalne stvari, drugi ljudi ih zanimaju samo ako ih mogu iskoristiti. Usto su nezahvalna prema roditeljima koji su se zbog njih odricali i čega su trebali i čega nisu. No, unatoč tome, djeca koja nisu imala u obitelji obveza i pravila nesretna su kad odrastu i psihološka otpornost im se smanjuje. Cijepimo ih protiv svega, a ne cijepimo ih psihološki i kako se oporaviti od neuspjeha kad im se ne ispuni svaka želja – kaže D. Miljković. Ako se nekad pretjerivalo i koristilo djecu i kao radnu snagu, osobito na selu, danas se otišlo u drugu krajnost pa se od djece ne traži ni da preuzmu kućanske obveze za svoju sobu ili prostor koji dijele s obitelji. Izvor:http://www.vecernji.hr/hrvatska/japanska-djeca-ciste-svoje-skole-nasa-ni-svoju-sobu-1009517 |
"Onaj koji dokazuje svoje činjenice galamom i komandom,
samo pokazuje da su mu dokazi slabi."
Michel de Montaigne
U privitku možete otvoriti i pročitati brošuru za roditelje koju su priredili stručnjaci Centra za djecu, mlade i obitelj Društva za psihološku pomoć u Zagrebu - MODUS.
Roditeljska uloga jedna od najizazovnijih i najvažnijih uloga u životu, a istovremeno roditelje za nju nitko posebno ne priprema.
U brošuri možet dobiti glavne smjernice za koje su njeni autori primjetili da su roditeljima korisne.
Iz brošure:
“Djeca ispituju naše granice kako bi utvrdili
da žive u sigurnom svijetu u kojem
njihovi roditelji znaju što žele.”
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |