preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

VIRTUALNA KNJIŽNICA

Slike Stobreča

 

Važnost čitanja

"Čitajući knjige nećeš usavršiti vještinu življenja.

Život je neuhvatljivo protjecanje: opire se svakom određenju.

Čitajući knjige nećeš doprijeti do istine.

Sve što je napisano, izmišljeno je -

stvarnost se ne pokorava riječima.

Čitajući knjige nećeš postati ni sretniji, ni bolji -

ali knjige moraš čitati da bi sve to razumio."

Miro Gavran


Upravo u ovom trenutku, vaš mozak izvodi izvanredan poduhvat - ČITANJE.

Vaše oči prelijeću stranicu kratkim, grčevitim pokretima.

Četiri ili pet puta na sekundu, vaš se pogled zaustavlja dovoljno dugo da prepozna 1 ili 2 riječi.

Naravno, vi niste svjesni ovog trzavog unošenja informacija.

Naša sposobnost čitanja suočava nas s jedinstvenošću ljudskog mozga.

Naš je mozak ishod milijuna godina evolucije u svijetu bez čitanja....naš mozak nije dizajniran za čitanje.

Naša iluzija da je čitanje jednostavno i ne traži truda moguća je samo zahvaljujući tome što su ti procesi postali automatski i nesvjesni, zahvaljujući godinama prakse.

Stanislas Dehaene "Čitanje u mozgu"


http://www.citajmi.info/citanje-naglas/

Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.

 

JESMO LI ZABORAVILI ČITATI NAŠOJ DJECI ?

U eri kompjutorizacije i posvemažnje elektronizacije, ima li još mjesta za drevni, stari običaj, čitati djeci prije spavanja, u slobodno vrijeme ili u trenucima učenja?

Hrvatsko društvo u mnogočemu je na prekretnici, a u turbulencijama vremena ne bi bilo dobro da djeca postanu žrtve danas sveprisutnog nametanja otuđenja od same ljudske biti, od iskona životnih odnosa, od obitelji, roditelja, baka, djedova, braće, sestara i prijatelja.

Čitanje djeci, kod nekih zaboravljeno ili potisnuto, danas ima možda i veću ulogu nego ikada do sada. Da li ćemo dopustiti da svijet kompjutora, tehnologije, interneta i elektroničkih igrica od malih nogu u cijelosti zauzme vrijeme koje bi trebalo biti posvećeno našoj djeci, odgoju, razgovoru, druženju roditelja i djece?

Postoji li ijedno tehnološko sredstvo koje može pridonijeti razvoju sposobnosti apstraktnog razmišljanja u mozgu djeteta kao što to može živi kontakt djeteta i roditelja pri čitanju, razgovoru, pričanju živom riječju.

Dr.sc.Miroslav Gjurašin, dr.med.

Specijalist neurokirurgije i Voditelj Referentnog centra za dječju traumatologiju MZ RH

Klinika za dječje bolesti Zagreb – Klaićeva

 


IZJAVA O VIZIJI iz

Nacionalne strategije poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2020.


Čitajmo da ne ostanemo bez riječi.

 


yes Brojna svjetska istraživanja pokazuju da djeca kojoj roditelji i drugi skrbnici čitaju i pričaju od najranije dobi brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitalačke vještine, što je izravno povezano s kasnijim uspjehom u školi i životu.

Istraživanje koje je za UNICEF provela agencija Ipsos Puls je pokazalo da:

  • 23 % roditelja šestomjesečne djece ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama.
  • zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika 9% roditelja jednogodišnjaka, 7% roditelja trogodišnjaka i 14 % roditelja šestogodišnjaka.

 

 

enlightened UNICEF-ovo istraživanje je pokazalo i da:

  • 4 % jednogodišnjaka, 2 % trogodišnjaka i 1 % šestogodišnjaka u Hrvatskoj nema niti jednu slikovnicu.
  • To znači da tisuće djece nemaju pristupa ranom čitanju i razvijanju rane pismenosti. Za obitelji s nižim primanjima, slikovnice su često nedostupne.
  • Zajedničkim čitanjem potičemo bliskost, a kod male djece stvaramo ljubav prema učenju koja će trajati cijeli život

 


 

VAŽNOST ČITANJA DJECI OD NAJRANIJE DOBI

 

S aktivnostima čitanja treba početi od djetetove najranije dobi. Istraživanja pokazuju da se mozak djeteta, kojem odrasli čitaju i pričaju, brže razvija te stoga pedijatri preporučuju rano čitanje naglas. Čitajući naglas djetetu od rođenja, izgrađujete s njime poseban osjećaj povezanosti i bliskosti, omogućujete mu odrastanje uz knjigu uz osjećaj ljubavi prema čitanju.

Razgledavajte i listajte slikovnice zajedno s djetetom. Pričajte mu uz slikovnice. Pri odabiru odgovarajuće slikovnice posavjetujte se s dječjim knjižničarima i odgojiteljima. Učlanite svoje dijete u knjižnicu.

Prim.mr.sc. Marija Radonić, dr.med.

Specijalist pedijatar

Voditeljica projekta Rođeni za čitanje

Dječji odjel Opće bolnice u Dubrovniku

 

 

enlightened Škola nema čarobni štapić kada je čitanje u pitanju!

Angažman roditelja vrlo je važan u razvijanju sposobnosti čitanja kod djece.

Čitanje je važno za djetetov napredak,

što znači da uspješnost njegova budućeg školovanja ovisi o njegovoj sposobnosti čitanja,

a Vi ćete mu, posvetivši mu svakodnevno kratko vrijeme (pola sata), osigurati i školsku uspješnost.

Ako želite saznati više, preporučujemo Vam knjigu

M. Čudine Obradović: "Igrom do čitanja".

 

enlightened Kako možete provjeriti što možda Vašem djetetu ne ide u čitanju:

 

"Sjednite dijete pokraj sebe i zagrlite ga.

Pročitajte mu cijelu slikovnicu,

a zatim od njega tražite da samo naglas pročita rečenicu po rečenicu, stranicu po stranicu.

 

Provjerite sljedeće:

1. razumije li dijete priču (što se dogodilo, koja su glavna lica i slično), yes


2. razumije li da se tekst čita slijeva nadesno i odozgo prema dolje,yes


3. razumije li da u sljedeći redak mora prijeći tako da se pogled ponovno vrati na početak retkayes

4. razumije li da se riječi sastoje od glasovayes

(tražite od djeteta da riječi u tekstu kaže naglas, da ih rastavi na glasove koje čuje i da rastavljene glasove koje ćete mu vi izgovoriti sastavi u riječ u tekstu, da kaže koji je prvi glas u riječi koju čuje, koliko glasova čuje u riječi),

5. pokazuje li oklijevanje i sporost kad od njega tražite da imenuje sličice ili dijelove sličica u slikovnici,yes

6. razumije li da se svaka riječ u tekstu na nešto odnosi, da nešto znači,yes

7. poznaje li slova,yes

8. razumije li da svako slovo označava jedan glas,yes


9. razumije li da svaki glas u riječi može zamijeniti slovom koje mu pripada, pa da ta napisana slova daju riječ koju može ponovno rastaviti u glasove — znači pročitati,yes

10. razumije li dijete da riječi složene zajedno uz razmake daju rečenicu koja nešto znači,yes

11. razumije li dijete cjelinu: smisao priče, tijek radnje, likove, njihove akcije i sl."yes

 

 

ZAŠTO JE ČITANJE VAŽNO?

 

Ponekad se možda pitate zašto je tako važno čitati, a možda postoji i netko tko vjeruje da se i bez čitanja može postići uspjeh u školi te poslije u životu.

 

Prisjetimo se poznate stare izreke:

„Pero je moćnije od mača!“

 

 

Evo nekih razloga:

 

  1. Čitanje pomaže razvoj mozga. Ljudski mozak je poput mišića u našem tijelu, treba vježbu! Čitanje potiče razvoj govorno-jezičnih vještina u djeteta, razvija maštu i kreativnost.

 

  1. Pomaže nam da postanemo bolji slušači. Danas svatko voli govoriti, a malo nas voli slušati što drugi govore. Vještina slušanja je jako bitna za dobru prilagodbu u braku, u obitelji, na poslu i među prijateljima.

 

  1. Danas većina poslova zahtijeva da budemo barem prosječni čitači, a posebno ona radna mjesta koja su bolje plaćena.

 

  1. Sposobnost čitanja važna je i za naše samopoštovanje i samopouzdanje.

 

  1. Čitanjem knjiga i novina spoznajemo nove stvari o samom sebi i svijetu oko sebe.

 

Priredila:

Vedrana Ždero,

stručna suradnica - psihologica

Brze poveznice


Školski vrt


Vremenska prognoza

Tražilica



Oglasna ploča

Kalendar
« Studeni 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


šk. god. 2024./2025.

status Eko škole od 13. svibnja 2016. g. 

brončani status


Anketa
Redovito odvajam otpad.






Korisni linkovi

Forum

Arhiva dokumenata

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 8. 2011.

Ukupno: 843981
Danas: 12




preskoči na navigaciju