PISA 2015
Rezultati OECD-ova istraživanja
Donosimo sa stranica Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta...
PISA (Programme for International Student Assessment), odnosno Međunarodni program za procjenu znanja i vještina učenika, svjetsko je obrazovno istraživanje koje Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) provodi od 1997. godine u zemljama članicama OECD-a i partnerskim zemljama, s ciljem prikupljanja međunarodno usporedivih podataka o znanju i vještinama petnaestogodišnjih učenika.
Ciklus PISA 2015 šesti je ciklus PISA-inih istraživanja (a četvrti po redu u kojemu je sudjelovala Republika Hrvatska) u kojemu se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, dok su se čitalačka i matematička pismenost ispitivale kao sporedna područja.
U usporedbi s rezultatima iz 2006. godine, kada se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je došlo do pada u prosječnom postignuću učenika u prirodoslovnoj pismenosti. Uspoređujući prosječne rezultate iz čitalačke pismenosti s rezultatima iz 2009. godine, kada se čitalačka pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je vidljiv trend poboljšanja prosječnih rezultata. U usporedbi s 2012. godinom, kad je matematička pismenost bila glavno ispitno područje, hrvatski su učenici postigli statistički neznatno slabiji rezultat.
Detaljnije informacije o rezultatima istraživanja PISA 2015 dostupne su na mrežnoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na ovoj poveznici:
https://www.ncvvo.hr/objava-rezultata-oecd-ova-medunarodnoga-istrazivanja-pisa-2015/
Podsjećamo i na nedavno objavljene rezultate drugog ciklusa istraživanja TIMSS 2015. - Međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodoslovlja učenika četvrtih razreda osnovnih škola koji su ukazali na statistički značajno bolje rezultate od onih iz prvoga ciklusa provedenoga 2011. godine. Naime, u istraživanju TIMSS 2015. hrvatski su učenici iz matematike postigli 12 bodova više, a u prirodoslovlju 17 bodova više u odnosu na postignuti rezultat TIMSS 2011.
Detaljnije informacije o istraživanju TIMSS 2015. dostupne su na mrežnoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na ovoj poveznici:
https://www.ncvvo.hr/rezultati-medunarodnog-istrazivanja-timss-2015/
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |