Ekologija
u 6. razredima
Učenici 6.razreda iz Prirode u svojoj 3. nastavnoj cjelini Čovjekov utjecaj na okoliš (Ekologija) dobili su zadatak da pripreme kratko usmeno izlaganje uz crtež ili sliku, o zaštićenoj biljci ili životinji u Hrvatskoj prema vlastitom izboru.
U našoj zemlji nalazi se veći broj parkova prirode i nacionalnih parkova koje su dom mnogim biljnim i životinjskim vrstama. Brojne je vrste bilo nužno zakonom zaštiti jer im prijeti izumiranje.
Pano su složili i fotografirali učenici 7.b, Marin B. i Ante V.
Učenički radovi izloženi su u atriju Škole kako bi se svi učenici i djelatnici Škole bolje upoznali sa zaštićenim biljkama i životinjama i njihovoj ulozi u prirodi.
Sunčani se kolektori upotrebljavaju za prikupljanje i pretvaranje Sunčeve energije u toplinsku. Na taj način ova energija može poslužiti i za zagrijavanje vode. Primjer je to prirodnog načina dobivanja energije iz obnovljivih izvora (stalno se obnavljaju). Stoga je zovemo i "zelenom" energijom.
U 4. nastavnoj cjelini Energija, prema uputama u radnoj bilježnici, mogli su izraditi maketu sunčanog kolektora (za zagrijavanje vode). Izradili su ga učenici 6.b razreda: Iva A., Mario P. i Kristian Š. te Anamarija G. i Luka M. iz 6.a.
Anamarija i Luka su nam rekli nešto više o sunčanim kolektorima i njihovoj motivaciji za ovaj rad. Iako je dodatan rad uvijek prilka za dobre ocjene, prije svega oni su vidjeli priliku da se i zabave i eksperimentiraju i na kreativan način provedu dio svog slobodnog vremena.
Bilo im je potrebno između 2 i 3 sata za izgradnju ovih kolektora koje su postavili na model kuće. Na kraju, pravo je zadovoljstvo vidjeti rezultate svog truda i rada!
Uloga kolektora, kako su nam objasnili, je u tome da zagrijavaju vodu te stvaraju elektrićnu energiju koju u kućanstvu možemo koristiti na primjere za zagrijavanje vode.
Napomenuli su da se sunčevi kolektori u pravilu stavljaju na južnu stranu kuće kako bi što duže tijekom dana bili izloženi sunčevim zrakama.
Luka se i u praksi upoznao s upotrebom sunčeih kolektora na brodu gdje služe na primjer, za napajanje brodskih akumulatora na koje su priključeni aparati poput hladnjaka. Anamarija je istaknula da postoje i drugi izvori obnovljive energije poput vjetra ili vode, a Luka se sjetio i biomase. Zašto su nam bitni obnovljivi izvori energije, pitali smo ove učenike. Objasnili su nam da ugljen ili nafta koji se danas često i puno koriste neće trajati vječno, ne obnavljaju se, a njihovo korištenje nepovoljno utječe na naš okoliš.
Sunce, s druge strane, je neograničeni izvor energije. Anamarija je razmišljala i o tome gdje se najčešće koriste sunčani kolektori - najviše ih ima na područjima koja imaju mnogo sunčanih dana (poput Dalmacije), a u danu puno sati sunca. Još uvijek tražimo rješenje kako sačuvati energiju za one dane kada je nebo pokriveno oblacima...
Naveo je Luka i zanimljivost da se roveri na Marsu i svemirske postaje koriste sunčevim kolektorima!
Učiteljica Prirode:
Ela Ževrnja, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dnevni tisak |
Korisno |
• Poliklinika za zašti... |
• Pravobraniteljica za... |
• Hrabri telefon |
• Prevencija ovisnosti |
• Poljoprivredna savje... |
• Zaštita i spašavanje |
• Promet Split |
• e-Građani |
Prosvjeta |
• Ministarstvo obrazov... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Carnet |
• Vanjsko vrednovanje |
• Vijeće učenika RH |
• Nacionalno vijeće |
Zanimljivo |
Stjecanje znanja |
• Moodle |
• eTwinning |
• Nikola Tesla |