2016-12-07 10:21:07

PISA 2015

Rezultati OECD-ova istraživanja 

Donosimo sa stranica Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta...

 

PISA (Programme for International Student Assessment), odnosno Međunarodni program za procjenu znanja i vještina učenika, svjetsko je obrazovno istraživanje koje Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) provodi od 1997. godine u zemljama članicama OECD-a i partnerskim zemljama, s ciljem prikupljanja međunarodno usporedivih podataka o znanju i vještinama petnaestogodišnjih učenika.

Ciklus PISA 2015 šesti je ciklus PISA-inih istraživanja (a četvrti po redu u kojemu je sudjelovala Republika Hrvatska) u kojemu se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, dok su se čitalačka i matematička pismenost ispitivale kao sporedna područja.

U usporedbi s rezultatima iz 2006. godine, kada se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je došlo do pada u prosječnom postignuću učenika u prirodoslovnoj pismenosti. Uspoređujući prosječne rezultate iz čitalačke pismenosti s rezultatima iz 2009. godine, kada se čitalačka pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je vidljiv trend poboljšanja prosječnih rezultata. U usporedbi s 2012. godinom, kad je matematička pismenost bila glavno ispitno područje, hrvatski su učenici postigli statistički neznatno slabiji rezultat.

Detaljnije informacije o rezultatima istraživanja PISA 2015 dostupne su na mrežnoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na ovoj poveznici:

https://www.ncvvo.hr/objava-rezultata-oecd-ova-medunarodnoga-istrazivanja-pisa-2015/

Podsjećamo i na nedavno objavljene rezultate drugog ciklusa istraživanja TIMSS 2015. - Međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodoslovlja učenika četvrtih razreda osnovnih škola koji su ukazali na statistički značajno bolje rezultate od onih iz prvoga ciklusa provedenoga 2011. godine. Naime, u istraživanju TIMSS 2015. hrvatski su učenici iz matematike postigli 12 bodova više, a u prirodoslovlju 17 bodova više u odnosu na postignuti rezultat TIMSS 2011.

Detaljnije informacije o istraživanju TIMSS 2015. dostupne su na mrežnoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na ovoj poveznici:

https://www.ncvvo.hr/rezultati-medunarodnog-istrazivanja-timss-2015/


Osnovna škola Stobreč