2013-04-08 13:55:59

Čitaj mi!

http://www.citajmi.info/citanje-naglas/

 

Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.

Brojna svjetska istraživanja pokazuju da djeca kojoj roditelji i drugi skrbnici čitaju i pričaju od najranije dobi brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitalačke vještine, što je izravno povezano s kasnijim uspjehom u školi i životu.

Istraživanje koje je za UNICEF prošle godine provela agencija Ipsos Puls je pokazalo da:

23 posto roditelja šestomjesečne djece ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama. zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika devet posto roditelja jednogodišnjaka, sedam posto roditelja trogodišnjaka i 14 posto roditelja šestogodišnjaka.

Stoga će se tijekom kampanje „Čitaj mi!" s dobrobitima čitanja djeci od rođenja roditelji moći upoznati u svakoj knjižnici, u domovima zdravlja i rodilištima u kojima će biti postavljeni plakati i letci s informacijama i savjetima o tome kako i kada čitati djeci te koje su slikovnice primjerene za pojedinu dob.

U narodnim knjižnicama bit će organizirane pričaonice priča "Čitam ti priču", a u suradnji sa školskim knjižnicama organizirat će se natjecanje u čitanju naglas za učenike osnovnih škola u Hrvatskoj.

„UNICEF-ovo istraživanje je pokazalo i da:

četiri posto jednogodišnjaka, dva posto trogodišnjaka i jedan posto šestogodišnjaka u Hrvatskoj nema niti jednu slikovnicu. To znači da tisuće djece nemaju pristupa ranom čitanju i razvijanju rane pismenosti. Za obitelji s nižim primanjima, slikovnice su često nedostupne. Zato nam je cilj kampanjom „Čitaj mi" obuhvatiti sve roditelje i djecu, a čitanje učiniti bliskom navikom roditelja i djece za koju je dovoljno izdvojiti već 15 minuta dnevno.   Zajedničkim čitanjem potičemo bliskost, a kod male djece stvaramo ljubav prema učenju koja će trajati cijeli život", rekla je Đurđica Ivković, programska voditeljica UNICEF-a.

Osnovna škola Stobreč