2015-11-06 09:25:01

Čime smo se bavili i što smo naučili na projektnom eko danu

"Zdravo živimo - maslinu volimo"

Krenimo iz početka.

Projektni dan smo planirali kao dio eko programa naše škole.

Bio je to naš prvi projektni dan, 5. studenog 2015. g.

Središnja tema dana bila je:

"Zdravo živimo - maslinu volimo"

Vjerujemo i nadamo se da je naš prvi projektni dan uspješno ostvaren, u želji da se i naša škola priključi međunarodnoj obitelji Eko škola te do obilježavanja Dana škole podigne zelenu zastavu!

 

CILJEVI su nam bili:

 
1.    Potaknuti i osvijestiti učenike o važnosti zdravog doručka i koliko je to važno za uspješno učenje
2.    Potaknuti i osvijestiti učenike o važnosti tjelovježbe i fizičke aktivnosti za zdravlje i učenje
3.    Probuditi i razvijati svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život
4.    Poučiti učenike opisivanju i objašnjavanju uloge masline u životu čovjeka (u tradiciji, zdravoj ishrani, gospodarstvu, umjetnosti…)

 

 

Bio je to dan bez školskog zvona!

Sudjelovali su svi učenici, što znači da su se i prvaši i drugaši pridružili jutarnjoj smjeni učenika.

Dan je započeo kao i obično, u 8 sati i to je bilo jedino "obično" taj dan.

Naime, odmah smo se okupili svi zajedno pred glavnim ulazom u školu na ranojutarnjem razgibavanju kako bi podsjetili učenike na važnost tjelovježbe za zdravlje i uspješno učenje i potaknuli ih na usvajanje navike redovite tjelesne aktivnosti.

Razgibavanje je vodio učitelj TZK, Siniša Duhović, uz dva pomoćnika, Josipa Lerotića, iz 8.a te Luke Blaževića iz 6.b.

Potom smo se vratili u učionice gdje smo zdravo doručkovali. Bilo je tu uistinu svih delicija, ali vrlo zdravih! Za to su se pobrinule mame i tate, ali vidjeli smo da i naši učenici već puno znaju o pravilnoj ishrani!

           

           

Nakon toga, slijedile su radionice koje su organizairali učitelji, ali i dragi nam gosti. Tako su u 3.a i 3.b predstavnice Hrvatskih voda iz Zagreba održale radionicu o zaštiti voda i poplavama.

Svaki je učenik dobio slikovnicu koja govori o ovim za život čovjeka važnim temama. Za uzvrat, učenici su voditeljicama radionice poklonili svoje likovne radove na temu voda!

Na radionici za učenike 3. razreda Hrvatske vode su predstavile edukativne slikovnice i plakate “Voda izvor života – Zaštita voda” i “Život uz rijeku – Poplave” u kojima se kroz zgode Hrvoja neretvanske kornjače i maskote Hrvatskih voda djeca upoznavaju s osnovnim pojmovima upravljanja vodama i sustavom na kojem počiva.Djeca na vrlo poučan i zabavan način mogu saznati zašto je važno zaštititi i čuvati vode, što su onečišćenja, kako ih možemo spriječiti, što možemo poduzeti u svome domu, a kako štedjeti i koristiti vodu. Svoje znanje mogu provjeriti u zadacima koji se nalaze na kraju slikovnice, a koja u koricama skriva malo iznenađenje – džep s edukativnim plakatom “Zaštita voda” i naljepnicama s porukama o štednji i očuvanju voda.

Poklonili su nam i 2 edukativna plakata!

Sekcije maslinara i likovnjaka, kao i majke - članice Učeničke zadruge Lovorika sudjelovale su na radionici koju je održala dr. sc. Tatjana Klepo iz Instituta za jadranske kulture i melioraciju krša iz Splita o starim maslinama.

Radionica je obuhvatila prikaz nastanka masline, početke uzgoja kao i simboliku masline od samih početaka.

Stara stabla masline, kao simbol dugovječnosti, moguće je pronaći od Jeruzalema i drugih mediteranskih zemalja, sve do Kaštela.

Određivanje starosti stabala masline nije u potpunosti moguće prvenstveno zbog nepravilnog rasta debla, ali i vrlo velikog agroekološkog utjecaja na rast, a samim time i na točnost izračuna starosti.

Stara kaštelanska maslina istriče se svojom starošću, ali i specifičnim rastom i genetskom strukturom.

Ovo jedinstveno stablo vrijedno je divljenja te ga svakako treba zaštiti i očuvati za buduće generacije.

Imali smo priliku čuti kako u drugim sredinama čuvaju svoje stare masline, koliko truda i vremena cijele zajednice ulažu da zaštite svoje prirodno blago.

Nadamo se da će i nama ove ideje poslužiti kao poticaj i inspiracija u našoj sredini!

Maslinari - učenici i roditelji, pod vodstvom vjeroučitelja Rudolfa Ljubosa, ujedno i voditelja Sekcije maslinara, uputili su se u školski vrt i "bacili" na berbu maslina.

I sami smo bili iznenađeni količinom ploda ove godine, tako da iako smo napunili 19 vreća, dio maslina je ostao neobran, pa se berba nastavili sutradan, kada su masline otpremljene u uljaru.

Očekujemo izvješće naših maslinara...

Ipak, ne smijemo zaboraviti napomenuti da smo ovaj put još nešto odradili po prvi put!

Prvi put su i majke naših učenika sudjelovale u berbi maslina, zajedno s učenicima!

Na to smo ponosni i zbog toga smo sretni te se nadamo i budućim zajedničkim aktivnostima.

Možda nismo uspjeli fotografirati sve berače, ali vjerujte nam na riječ, uz učenike i mame, svi su bili uključeni, od ravnateljice, tajnice, psihologinje, učitelja, naše Tereze...

Poseban hit među djelatnicima i učenicima bili su vijenci od maslinovih grančica koje je vrijedno i strpljivo izrađivala naša Jela!

 

 

           

 

Dok su maslinari brali masline, ostali učenici su sudjelovali u različitim radionicama, o čemu će još biti riječi...

Naime, učenici Novinarske sekcija, uz vodstvo učiteljice hrvatskog jezika, Anele Mihovilović i Video Kavala, uz vodstvo učitelja povijesti, Srđana Crnjaka, su sve aktivnosti pratili i zabilježili, pa će ih objaviti na mrežnim stranicama i u školskom listu.

Ovdje trebamo istaknuti anketu učenika Video Kvala provedenu među učenicima.

ANKETNO ISTRAŽIVANJE

POVODOM PROJEKTNOG DANA

OŠ STOBREČ 5. STUDENOGA
     

„ZDRAVO ŽIVIMO – MASLINU VOLIMO“

_________________________________________________________

☼ Doručkuješ li ujutro prije polaska na nastavu?

A) uvijek doručkujem    48% učenika               
B) ponekad doručkujem   28% učenika                 
C) obično ne doručkujem, samo                                                                                                                       popijem šalicu mlijeka/čaja, i sl. 7% učenika
D) nikada ne doručkujem   17% učenika
_________________________________________________________

☼ Ocijeni učestalost korištenja maslinovog ulja u tvojoj obitelji.

A) koristimo ga gotovo svakodnevno, u puno jela    36% učenika        
B) koristimo ga ponekad i u ponekim jelima      45% učenika       
C) vrlo rijetko ga koristimo 17% učenika
D) nikada ga ne koristimo 5% učenika
_______________________________________________________________________________________

☼ Po kojim bi osobinama odabrao/la namirnice za svoj doručak?

A) glavno mi je da su to zdrave namirnice,                                                                                                       manje je bitno da su ukusne   26% učenika
B) glavno mi je da su to ukusne namirnice,                                                                                                     manje je bitno da su zdrave   15% učenika
C) da su i ukusne i zdrave,                                                                                                                                 jedno ne isključuje drugo,                                                                                                                                 puno je takvih namirnica    50% učenika
D) nemam odgovor                9% učenika

VELIKO VAM HVALA NA SUDJELOVANJU                                                                                                          U ANKETNOM ISTRAŽIVANJU!

Isti dana već se na panoima, u atriju Škole moglo pogledati plakate koji su prikazali radove učenika u radionicama.

 

 

        

 

Na kraju, svi smo se okupili u atriju Škole gdje su predstavnici razrednih odjela i učeničkih sekcija predstavili ukratko svoje aktivnosti i rezultate dobivene u projektnom danu.

Ali, prije svih, sasvim neočekivano, iznenadili su nas učenici 2. razreda s učiteljicom Ivanom Bačić, koji su repali na temu masline! Bravo!

Voditeljsko/novinarski par učenika

 

Učenici 8. razreda iskoristili su priliku kako bi se ujedno i oprostili s prijateljem iz razreda koji je upravo taj dan preselio u Njemačku.      Sretno, Borise!

I na kraju, malo prigodne poezije...

Vrlo je zanimljivo bilo i u razrednoj nastavi, pa će učenici razredne nastave svoje aktivnosti predstaviti na promjenjivom eko panou u atriju.

Pitate se kakve veze ima Crvenkapica sa zdravim životom i maslinama? Pa, uskoro ćete saznati!


Osnovna škola Stobreč