2020-03-26 12:11:49 Svjetski dan mentalnog zdravlja 10.10.2019. Svjetska federacija za mentalno zdravlje (engl. World Federation for Mental Health – WFMH) u suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom (engl. World Health Organization – WHO) od 1992. godine 10. listopada obilježava Svjetski dan mentalnog zdravlja. Na taj se način želi potaknuti na ulaganje u sustav podrške mentalnom zdravlju i naglasiti važnost koju ima promicanje mentalnog zdravlja. ZAŠTITA MENTALNOG ZDRAVLJA DJECE I MLADIH Iznimno je važno prepoznati poteškoće mentalnoga zdravlja djece i mladih što ranije kako bi se spriječilo pogoršanje u kasnijoj dobi ili kako bi, bez obzira na poteškoće, uz stručnu pomoć i vodstvo bili dobrog mentalnog zdravlja. Kad je riječ o problemima mentalnoga zdravlja djece i mladih često su prisutne zablude da su djeca s takvim problemima „loša“ ili čak opasna, da ih je bolje izbjegavati, da je bolje ne tražiti pomoć stručnjaka, posebice psihijatrijsko liječenje, da je takvo stanje kod mladih prolazno ili da se mogu sami „izvući“, da je to stvar dobi i razvoja ili da samo oni slabi, ili oni s problemima u obitelji, imaju probleme mentalnoga zdravlja. Stigma i neznanje smanjuju mogućnost da će osoba potražiti pomoć, ali i da će joj potrebna pomoć i podrška biti pružene.
Zaštita mentalnoga zdravlja djece i mladih sastavni je dio svakodnevnoga rada odgojno-obrazovnih djelatnika jer čak 50% mentalnih poremećaja počinje prije 14. godine života. Učitelji i nastavnici osobe su s kojima učenici uz vršnjake provode najviše vremena tijekom svojega boravka u školi. Samim time oni mogu biti prvi koji će primijetiti da pojedini učenik ima nekih poteškoća, da je uznemiren ili pak da pokazuje znatne promjene u svojemu ponašanju.
Stručnjaci iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u suradnji s vanjskim suradnicima osmislili su edukativni program PoMoZi Da (Promicanje Mentalnog Zdravlja Djece). Program je namijenjen učiteljima i nastavnicima te svim ostalim odgojno-obrazovnim djelatnicima. Program želi odgojno-obrazovnim djelatnicima pružiti potrebna osnovna znanja i vještine kako bi u svakodnevnom radu mogli lakše prepoznati probleme mentalnoga zdravlja učenika, ali i lakše i sigurnije pristupiti i pružiti podršku učeniku s problemom te ga potaknuti na traženje stručne pomoći. Ruke koje se dodiruju simboliziraju susret odnosno kontakt između učitelja/nastavnika i učenika. Uspostavljen odnos je preduvjet djelotvornog pružanja potrebne podrške djeci/mladima u području mentalnoga zdravlja. Prva pomoć i podrška u području mentalnoga zdravlja podrazumijeva pažljiv, brižan i suosjećajan pristup i razgovor s osobom. To nije vještina koja pripada samo stručnjacima za mentalno zdravlje, to je važna životna vještina, vještina koja se može naučiti. Objavljeno:9.10.2019. |
Osnovna škola Stobreč |